Hoe werkt het?

Word nu klant,meer aan en plaats de stekker in een vrije aansluiting.

Start de stroomlevering via de App, website, door te bellen of te sms'en*.

 Stop de stoomlevering via de App, website, door te bellen of  sms'en en verwijder de stekker.

 

* Voor kast 161,162 en 163 in Rotterdam is een extra autorisatie nodig. Druk na de eerste autorisatie (het groene lampje knippert) op de blauwe knop (Re)start om de stroomvoorziening te activeren. Klik hier voor alle stappen.

 

Het starten en stoppen van de stroomlevering kan via de App, de website, door te bellen of te sms'en.

App/Internet

Start en stop de stroomvoorziening gemakkelijk en snel met de Park-line Walstroom App!

 

 

Stap 1: Word klant en meer aan.

Voordat u Park-line Walstroom kunt afnemen, dient u eerst klant te worden van Park-line Walstroom. U kunt u inschrijven via de App of via de website. U sluit uw stroomkabel aan op een aansluiting in de Walstroomkast en onthoudt het viercijferige nummer van de aansluiting. Dit nummer vindt u achter de deur van iedere kast. 

Stap 2: Start de stroomlevering.

  • Nadat u bent ingelogd ziet de Park-line Walstroom App op basis van uw GPS locatie waar u zich op dat moment bevindt. Selecteer op de zonekaart de juiste locatie of voer handmatig het kastnummer van de walstroomkast in. 
  • Wanneer u op de zonekaart de juiste Walstroomlocatie heeft gekozen, toont de App diverse walstroomkasten. Selecteer de juiste kast. Indien u het nummer van de Walstroomkast handmatig heeft ingevoerd, dan krijgt u dit scherm niet te zien. 
  • Vervolgens komt u in een scherm waar u informatie krijgt over het tarief van deze Walstroomkast en de verschillende soorten aansluitingen. Selecteer de aansluiting die voor uw schip van toepassing is. 
  • Wanneer u de juiste aansluiting heeft geselecteerd, kiest u in het volgende scherm ‘start’ om de leveringsactie te starten. 
  • Uw levering is gestart. U kunt de Park-line Walstroom App nu sluiten. 
  • Voor kast 161,162 en 163 in Rotterdam is een extra autorisatie nodig. Druk na de eerste autorisatie (het groene lampje knippert) op de blauwe knop (Re)start om de stroomvoorziening te activeren. Klik hier voor alle stappen.

U ontvangt na het starten van de stroomlevering een gratis emailbericht. Desgewenst kunt u deze emailherinnering uitzetten in uw persoonlijke Park-line Walstroom-pagina.

Stap 3: Stop de stroomlevering.

  • Open de Park-line Walstroom App. U ziet direct uw lopende leveringsactie. 
  • Kies ‘Stop’ om de levering te stoppen. Deze levering zal automatisch naar uw geschiedenis verplaatst worden. 
  • U kunt vervolgens kiezen een nieuwe actie te starten of de App te verlaten. 

LET OP: De stroomkabel kunt u pas ontkoppelen als u de leveringsactie via de App heeft gestopt. Wanneer u toch eerder afkoppelt, wordt de levering na enkele minuten automatisch beëindigd. 

 

Inzicht in verbruik en kosten

Via de Park-line Walstroom App of de persoonlijke pagina heeft u altijd inzicht in uw actuele verbruik, de kosten en de status van uw aansluiting. U ontvangt dagelijks een gratis bericht van uw verbruikskosten tot dan toe. De betalingswijze kan op twee manieren: via een maandelijkse automatische incasso of via credit card. Aan transacties met een credit card brengt Park-line 3% toeslag in rekening over het totaalbedrag van uw maandelijkse factuur. Ongeacht welke betaalwijze u kiest, u krijgt altijd een gespecificeerde factuur.

 

 

SMS

Stroomlevering starten via sms

Stap 1: Word klant en meer aan

Voordat u Park-line Walstroom kunt afnemen, dient u eerst klant te worden van Park-line Walstroom. U kunt u inschrijven via de App of via de website. U sluit uw stroomkabel aan op een aansluiting in de Walstroomkast en onthoudt het viercijferige nummer van de aansluiting. Dit nummer vindt u achter de deur van iedere kast. 

Stap 2: Start de stroomlevering.

  • U stuurt een SMS met WS[spatie]zonenummer naar 4111. Bijvoorbeeld: WS 1571

U ontvangt na het starten van de stroomlevering een gratis emailbericht. Desgewenst kunt u deze emailherinnering uitzetten in uw persoonlijke Park-line Walstroom-pagina. Voor kast 161,162 en 163 in Rotterdam is een extra autorisatie nodig. Druk na de eerste autorisatie (het groene lampje knippert) op de blauwe knop (Re)start om de stroomvoorziening te activeren. Klik hier voor alle stappen.

Stap 3: Stop de stroomlevering.

  • U stuurt een SMS met WS[spatie]STOP naar 4111. Bijvoorbeeld: WS STOP

LET OP: De stroomkabel kunt u pas ontkoppelen als u de leveringsactie heeft gestopt per sms. Wanneer u toch eerder afkoppelt, wordt de levering na enkele minuten automatisch beëindigd. 

 

Één account per telefoonnummer

U kunt één telefoonnummer onder één account registeren. Wanneer uw telefoonnummer onder meerdere accounts geregistreerd staat wordt bij het aanmelden per SMS automatisch het account gebruikt wat het eerste gevonden wordt. 

Bellen

Stroomlevering starten door te bellen 

Stap 1: Word klant en meer aan

Voordat u Park-line Walstroom kunt afnemen, dient u eerst klant te worden van Park-line Walstroom. U kunt u inschrijven via de App of via de website. U sluit uw stroomkabel aan op een aansluiting in de Walstroomkast en onthoudt het viercijferige nummer van de aansluiting. Dit nummer vindt u achter de deur van iedere kast. 

Stap 2: Start de stroomlevering.

  • U belt 0900- 464 3 464 of (+31) 88 4685 440 wanneer u uit het buitenland belt en volgt de instructies

U ontvangt na het starten van de stroomlevering een gratis emailbericht. Desgewenst kunt u deze emailherinnering uitzetten in uw persoonlijke Park-line Walstroom-pagina.

Stap 3: Stop de stroomlevering.

  • U belt weer 0900- 464 3 464 of  (+31) 88 4685 440 en volgt de instructies

LET OP: De stroomkabel kunt u pas ontkoppelen als u de leveringsactie heeft gestopt door te bellen. Wanneer u toch eerder afkoppelt, wordt de levering na enkele minuten automatisch beëindigd. 

 

Nummerherkenning aan en één account per telefoonnummer

Let op: Om een stroomlevering te starten en stoppen of om een technische storing door te geven, dient u uw nummerherkenning aan te hebben staan. Daarnaast kan één telefoonnummer onder één account geregistreerd worden. Wanneer uw telefoonnummer onder meerdere accounts geregistreerd staat wordt bij het aanmelden door te bellen automatisch het account gebruikt wat het eerste gevonden wordt. 

Partners

Park-line Water werkt met de volgende partijen samen om u een zo prettig mogelijke dienstverlening te bieden:
  • Rotterdam
  • Amsterdam
  • Drechtsteden
  • Gemeente Arnhem
  • North Sea Port
  • Nieuwegein
  • Schiedam
  • Zuid-Holland
  • Zaanstad
  • Rijkswaterstaat
  • Watertaxi